Verder met de heenreis

6 januari 2016 - Mumbai, India

Na aangekomen te zijn in Abu Dhabi even rustig een uurtje rondkijken en de wifi uitproberen, weer aansluiten in de rij voor aan voor te gaan. Veel Indiërs die bar hun eigen land reisden. Voor ons een groep oudere Indiërs met als kenmerk, geen tijd, duwen in de rij,de vrouwen gaan gewoon op de grond zitten als ze wat uit hun tas moeten hebben, voor ons allemaal heel vreemd. Engels kunnen die ook helemaal niks. Je aankijken dat wel want je bent tenslotte een lange Europeaan, ja ikke (karin) ook, kon over iedereen heenkomen ook eens leuk om dat te ervaren en je ziet alles sabel goed.... :)

Weer met Etihad met bestemming Mumbai duur van de reis ongeveer 3 1/2 uur. We hadden in de eerste vlucht nog lunch gehad en nog een lekker hapje. Nu kregen we om 22.00 uur nog ons diner, had niet gehoeven want we hadden al veel gehad. Maar toch lekker opgegeten, trouwens niks was pittig of echt niet te eten.
Rond half 2 geland in Mumbai waar we onze bagage moesten ophalen en dan Door naar jetairways.
Maar..........geen bagage bijna alle andere mensen al alles bij elkaar wij stonden nog te wachten. Dan naar eens gaan vragen Roger bleef bij rolbandmaat. Op de luchthaven liepen overal mensen rond om je helen en dat deden ze dan ook heel goed en beleefd. We mochten ergens in een afgelegen ruimte, waar alle lost bagage van Etihad lag, tussen weet ik wat nog meer voor een rommel zoeken naar grote kite bag. Maar niks.....
Weer terug naar Roger.....ondertussen was gewone koffer al langsgekomen. Weer gaan vragen waar kite bag blijft. Nu gingen bellen met het ruim...wachten en wachten....de zenuwen begonnen werken, wat moesten we zonder onze vleugels waar we zoveel werk aan hebben gehad, zoek. ...???
We waren nog alleen in de aankomsthal toen ze kwamen dag er nog een lange tas beneden ergens stond.....te dat was hem, gelukkig we hadden de Vliegertas weer.
Inchecken via online ging van huis uit niet dus dag moesten we daar doen. De Vliegertas was voor hem te groot! Ze wisten wel wat we bedoelden toen we uitlegden dat er vliegers inzat voor Ahmedabad ze kenden het festival.
Maar toch tas was oversized, dus te lang.
Moesten we toch bijbetalen, gelukkig maar 1000 rupees wat overeenkomt met zo'n 14 euro. Viel dus nog mee. Naar we waren 1,5 uur verder.
Van daaruit moesten we met shuttlebus naar kleiner vliegveld Domestic. Gelukkig hadden we tijd ertussen van zo'n 4 uur dus we haalden het makkelijk. Vlucht vertrok om 6.40 uur lokale tijd, thuistijd 2.10 uur.
Meteen het vliegtuig onbijt...warm ontbijt wel te verstaan, ik vond het niet zo lekker en ik zat behoorlijk vol.
Alles ging nu voorspoedig, we weden in Ahmedabad netjes opgehaald en naar hotel gebracht waar we toch maar even gerust hebben.